Fri från magsjukan och sugen på det mesta.

Igår var intaget av föda låg, jag upplevde för första gången i mitt liv en släng av magsjukan. Tror jag.
Det var inte roligt i alla fall. Under morgonen var det ca 15-20 min mellanrum mellan mina besök hängandes över den väl utplacerade hinken. Sen lugnade det ner sig. Men vilket himla träningspass magmusklerna utsätts för efter så mycket hulkningar. . Har ren träningsvärk idag.  Men mår bättre skönt nog.
Idag har jag koll på hur mycket klockan är, varit uppe ur sängen, bäddat rent i sängen och har de sista timmarna börjat bli lite rastlös. Så nu är det nog lugnt med mig. Nu har jag börjat mina vanliga fantasier om all möjlig mat jag helt plötsligt är sååå sugen på. En dag utan att äta ordentligt var tillräckligt..
Vår kyl är snart tom på roliga ingredienser, och 2 dagar till lön. Vi ska försöka knåpa ihop något till i kväll. Något med kyckling har jag tänkt. Sambo får köpa med lite småproviant påvägen hem så kirrar vi nog hem en middag idag med.
Sen ska man väl behöva sitta & dreggla över Sveriges Mästerkock och se på allt gott som de så enkelt svänger ihop, var kommer deras inspiration ifrån?..
Från att börja prata om magsjuka blev det ändå ganska så matfokuserat idag känner jag.
Men det är för att jag är hungrig. och frisk.!!
// fi

Kommentarer
Postat av: Kim

Hur gick det med uppdateringen här då? =)

2011-04-05 @ 18:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0