Söndag 1 augusti.

Sådär ja, då var vi inne i Augusti. Känns inget vidare men ändå helt OK.
En veckas semester har jag tagit hand om och imorgon börjar det gamla vanliga igen, det vill säga jobb. Så lär det väl se ut nu i höst också, då jag inte kom in på någon av de utbildningarna jag sökt. Lite dåliga odds då jag bara sökte i Göteborg. Men men...
Enligt kattluckan ska vår käre Alfons befinna sig inomhus, men jag ser inte skymten av honom någonstans. Har han lyckats passera genom stängda dörren månnetro?
Han har inte riktigt varit sig själv sen vi kom hem, han har varit konstant påklistrad på oss och kurrar & kelar som en annan moderslös kattunge. Men nu är han puts väck! Märkligt sånt där.
Så vad ska man göra med sin sista lediga dag, en söndag som alltid är sådär lagom seg som den är? I all sin prakt lyser iallafall solen på oss idag, så något att vara glad över finns det allt. Lite hemmafix kan man ju alltid knåpa med, igår var det omplantering av blommor som hägrade. Lite trädgård med emellan uppehållen (eller kan det vara emellan skurarna man säger?), det har ju regnat konstant nu sen i fredags.
Det förfaller snabbt när man inte ser efter det grönskande livet.
Då min storasyster faktiskt verkar tycka om kaffe på riktigt nu och är en hejare på att balja i sig, sitter jag nu med min andra kopp och tycker att kan hon så kan jag. Visserligen har jag inte en 5,5 månaders att ta hand om eller är supernöjd över att få sova hela 2 timmar i sträck. Men ändå. Jag kan offra mig för laget liksom.
Älskling tar på sig blåstället as we speak, så kanske sker det något rejält idag ändå.
So loong!

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha, go du e :) balja på du bara!!

du ska se hur skönt blir att få börja jobba igen! villse bilder på hur lilltoa" blir föresten! :D

2010-08-01 @ 20:50:24
Postat av: fi

jadå, visst kan det väl dyka upp bilder :)

2010-08-02 @ 21:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0