Måndag helt enkelt.

Så var det måndagkväll och första arbetsdagen är gjord. Det är som alltid, bara man väl kommit igång så är det inte någon speciell fara att jobba. Det är all den där väntan och vetskapen om att man inget kan göra som är det jobbiga. Att ladda om, räkna ner och veta att sömnen måste passa in på timmarna.
Igår hade jag ju lusten att göra något speciellt, ta för mig och starta någonting. Så det fick bli lite badrumsuppiffning av lilltoan. Där kommer det snart upp ny färg på väggarna. Ägnade hela gårdagseftermiddagen åt att spackla och slipa till dem. Idag hämtade min käre Fredrik upp mig efter jobbet och vi åkte till Hornbach och köpte på oss vävtapet och färg. Efter dagens arbete ( som i största del bestod av Fredriks insats av att sätta upp våderna av väven) har vi kommit mer än halvvägs, jag har målat på vävlimmet. TeamWörk kan vi kalla det.
Imorgon ska sista väggen få på sig lite väv, sen är det dags att börja måla. Spännande! jag har valt ut en ljus ljus gammelrosa färg, nästa så den såg vit ut i burken. Men det kan ju ändras när den väl kommer upp på väggen. Även det spännande!
Det ska även jobbas såklart. Sen jobbar jag även onsdag, då får jag träffa lilla Åsa som ska komma över på lite fika hade jag tänkt. Sen på torsdag är jag ledig och ska ha date med Angelica.
Sen vankas helgen med en massa grejjs där med. Så det är bara att åka med.
Nu ska jag se lite mer på televisionen och sedan studsa i sängen tillsammans med min karl där borta i fotöljen.
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0